Web je přestěhován na stránku: www.formula1blog.blog.cz

V Singapuru nasadili nové motory jen Webber a Massa

28. září 2010 v 9:04 | Patrik |  Formule 1
http://vox-cdn.f1sports.cz/assets/images/news_f1/2010_17/massa.jpg

Uplynulý víkend v Singapuru přinesl jen malé změny na poli alokace motorů, Mark Webber se srovnal s většinou startovního pole a došlo k druhému porušení pravidel v této sezóně, znovu ve spojení s agregátem Ferrari.


V pátek vyměnil tým Red Bull Racing pohonnou jednotku ve voze Marka Webbera a dal mu nový motor, čímž se Australan dostal na počet sedmi použitých kusů. Dva zcela nepoužité agregáty tak mají už jen jezdci Renaultu.

Další nasazení nového motoru přišlo v sobotu u týmu Ferrari. Felipe Massa nezajel kvůli technickým problémům v kvalifikaci ani jedno měřené kolo, což znamenalo poslední místo na startovním roštu. Maranellští toho využili ke strategické výměně motoru a převodovky, obojí v rozporu s pravidly. Motor byl již devátý nový v letošní sezóně a převodovka neměla za sebou čtyři závodní víkendy, jak vyžadují pro beztrestnou výměnu regule.

Brazilec tak dostal penalizaci 10 + 5 míst na startovním roštu, což pro něj znamenalo jen setrvání na poslední pozici. Získal tak ale čerstvé komponenty. Podle svého vyjádření má teď Massa tři motory, které mají na kontě každý jeden závod.

Jelikož Massa měnil motor až po kvalifikaci, tak ten vyměněný, který šel z vozu ven, může do něj zpátky jen ve volných trénincích s výjimkou Abú Zabí, tam už může i do kvalifikace a závodu. Ferrari tím znovu připomnělo pravidla, která říkají, že motory vyměněné před kvalifikací můžou být znovu použity kdykoliv a motory vyměněné až po kvalifikaci můžou být použity už jen ve volných trénincích s výjimkou poslední Grand Prix, v ní už kdykoliv.

V letošní sezóně tedy doposud překročili počet osmi povolených motorů dva jezdci, Pedro de la Rosa a Felipe Massa. V obou případech se jedná o agregáty z Maranella. Oba za to inkasovali v souladu s pravidly penalizaci deseti míst na startovním roštu v příslušném závodě. De la Rosovu nepříznivou motorovou bilanci zdědil Nick Heidfeld.
Přehled použitých motorů po Grand Prix Singapuru
Č.TýmJezdecPočet použitých motorů
1McLaren Mercedes Jenson Button 7
2McLaren Mercedes Lewis Hamilton7
3Mercedes Benz Michael Schumacher 7
4Mercedes Benz Nico Rosberg 7
5RBR Renault Sebastian Vettel 7
6RBR Renault Mark Webber 7
7Ferrari Felipe Massa 9
8Ferrari Fernando Alonso 8
9Williams Cosworth Rubens Barrichello 6
10Williams Cosworth Nico Hülkenberg 7
11Renault Robert Kubica 6
12Renault Vitalij Petrov 6
14Force India Mercedes Adrian Sutil 7
15Force India Mercedes Vitantonio Liuzzi 7
16STR Ferrari Sébastien Buemi 7
17STR Ferrari Jaime Alguersuari 7
18Lotus Cosworth Jarno Trulli 7
19Lotus Cosworth Heikki Kovalainen 7
20HRT Cosworth Sakon Jamamoto 7
21HRT Cosworth Bruno Senna 7
22BMW Sauber Ferrari Nick Heidfeld9
23BMW Sauber Ferrari Kamuj Kobajaši7
24Virgin Cosworth Timo Glock 7
25Virgin Cosworth Lucas Di Grassi 7
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.